Pages

#május

2020. június 10., szerda



A "júniusig nem veszek könyvet" fogadalmam elég érdekesen alakult. De nagyon jól esett mindegyik beszerzés és eleve kívánságlistásak is voltak, úgyhogy valami tudatosság továbbra is megmaradt a vásárlásban. Egyedül az Anne of Green Gablest tekintem kicsit plusz beszerzésnek, mert a Bookdepositoryn 70% leértékelt ára elég motivációt adott a beszerzésére. S bár egyáltalán nem vagyok híve a minden könyvből nyolcszázmillióféle kiadás birtoklásának, de ezt tényleg képtelen voltam ott hagyni. jó, a kivételek erősítik a szabályt
Robin Stevens sorozatának harmadik részének beszerzése elég szükségszerű volt, mert kábé a küszöböt rágtam már, hogy végre olvashassam. Napokon keresztül figyeltem a postásunkat az ablakból vagy éppen a kertből, mint valami unatkozó öregasszony, hogy mikor hozza már, és amikor végre ideért, majdnem a nyakába ugrottam az örömtől. 
Patrick Ness könyve, a Mi, hétköznapi halandók régóta érdekelt és kívánságlistás volt már majdhogynem a megjelenése óta, és a Bookline-on pont volt rá egy csinos 30%-os akció a hónapban, úgyhogy muszáj volt a kosaramban landolnia. 
Igyekszem egyébként ésszerű keretek között maradni az éves könyves beszerzéseimnél, de nehéz megállnom így könyvtárak nélkül a dolgot. Mindenesetre az idén vásárolt könyveim nagy részét már el is olvastam, illetve tervezem olvasni a közeljövőben, hogy azért a lelkifurkámat enyhítsem vele ezáltal. Persze alapvetően nincs baj a könyvvásárlásokkal, csak nem szeretnék a tíz-nyolc évvel ezelőtti énem csapdájába esni, aki csak halmozta és halmozta a könyveket, amiket mostanában próbálok eladogatni, elajándékozni olvasatlanul vagy éppen feleslegesnek érezve, hogy a polcaimra tényleg olyan könyvek férjenek fel, amiket szeretek és szívesen olvasok.

Májusban hat könyvet olvastam el, és még kettő függőben van. Az egyik Martin Gayford művészetelméleti írásokat tartalmazó könyve, ami egyébként jó meg érdekes, de most nem annyira vágyom a témára, úgyhogy kicsit félretettem. Ruth Goodman viktoriánus életről szóló könyve szintén kicsit parkolópályára került, de nem azért mert nem élvezem, egyszerűen most inkább a fikciók erdeje felé szeretem venni az irányt. De majd visszatérek hozzájuk hamarosan.
Május első felében az Arrakison kalandoztam Frank Herbert klasszikusának, a Dűnének köszönhetően. Régi tartozásom volt ez magamnak, igazából már gyerekkorom óta hallgattam apám áradozásait erről a történetről, az új kiadás pedig megadta hozzá a végső lökést, hogy én is megismerjem ezt a történetet. Szuper élmény volt, nem is gondoltam volna, hogy ennyire élvezni fogom. Ezután következett Honeyman regénye Eleanor Oliphantról, amit már kábé mindenki olvasott a környezetemben, nálam valamiért kimaradt eddig. Igazán kár volt eddig húzni a dolgot, mert instant kedvenc könyv lett ez is. Ezután következett David Petersen Egérőrség című vizuális csodája, amiből bármelyik random képet szívesen látnám a szobám falán, olyan szépséges. Ian McDonald Síkvándora már kevésbé nyerte el a tetszésemet: elég klisés, a karaktereket tekintve pedig logikátlan és kicsit sótlan regénynek éreztem. Kár érte, pedig az alapkoncepciója érdekes volt. A #haviegyujraolvasaskihivas keretében Marjane Satrapi Persepolis című graphic noveljét olvastam újra, ami megint magával ragadott, és bebizonyította számomra, hogy nem hiába van ott a kedvenceim listáján. A hónapot Klaus Hagerup meséjével A kislány, aki meg akarta menteni a könyveket cíművel zártam, ami egyszerűen gyönyörű minden szempontból.
Sikerült teljesítenem a májusra előre meghatározott terveimet, egyedül Robin Hobb Bűvös hajója csúszott át júniusra, de folyamatban van az olvasása. Két várólistacsökkentős könyvet is olvastam Honeyman és McDonald regényének személyében, úgyhogy egyelőre úgy tűnik, havi egy vcs-s könyvvel most már tudom tartani az évből hátralevő időt.

A blogon nyolc bejegyzés született, nagyjából azt tudom mondani, hogy utolértem magam, egyedül még az áprilisban olvasott Micimackóról nem sikerült bejegyzést írnom, de talán hamarosan  pótolni tudom azt is.
Júniusra is tele vagyok mindenféle tervvel, például szerintem megint csinálok egy várólistás kupacot: most jól esik a tervezgetés ezzel kapcsolatban, és elég jól is tudom tartani ezt, úgy érzem. Illetve most már ideje ismét beszámolnom arról is, hogy a Fiatalúrnak milyen új kedvenc könyvei akadtak. A könyvtárrendezést is szeretném majd befejezni ebben a hónapban, úgyhogy könyves téren (sem) fogok unatkozni, tényleg. :)


A többiek májusa:
PuPilla
Sister
Theodora
Amadea
Nita


6 megjegyzés:

Sister írta...

Tényleg gyönyörű ez az Anne-kiadás, megértem az elcsábulást. :) Képzeld, a Micimackót én is nemsokára tervezem elolvasni (újraolvasni, mondhatni, mert gyerekkoromban hallottam belőle részleteket, de bevallom, eléggé összemosódott a rajzfilmmel), és annyira kíváncsi vagyok rá! Szóval duplán lelkesedem a blogposztért. :)

Úgy látom, hogy egy szuper és minden szempontból tartalmas májusod volt, úgyhogy júniusra is csak ugyanezt tudom kívánni! Csudaklassz olvasmányélményeket és megőrzendő pillanatokat! :*

theodora írta...

Olyan szép ez a három könyv egymás mellett! :))
A májusi olvasmányaid közül a Dűnét és A bűvös hajót feltettem a várólistámra miattad! :)

Heloise írta...

@Sister ó és élőben még gyönyörűbb, tényleg elképesztő kiadás!
Juhuu, Micimackó olvasás, de jó! Kíváncsian várom majd róla a véleményedet! Én is hasonlóan voltam vele, hogy csak pár dolog maradt meg de nem összefüggően.
Nagyon szépen köszönöm, neked is hasonlóan csodás júniust kívánok! :*


@theodora: olyan boldog vagyok tőlük :) alig várom hogy a Robins könyvbe belekezdjek :D
jajjj de jó!!! Szerintem mindkettőt szeretni fogod! A Bűvös hajóban totálisan biztos vagyok :)

Nita írta...

Az Annne-t megértem, hogy nem tudtad kihagyni, gyönyörű ez a kiadás!
Örülök, hogy Elenaor tetszett. :) A Dűnéért én nem tudtam annyira lelkesedni, tetszett, de nem ragadott annyira magával pár éve. Szerintem kellene nekem egy újraolvasás. :)
A könyvtáras dolgot megértem, én is januárban visszairatkoztam, és reméltem, hogy ezzel csökkentem a beszerzéseimet... És tökéletesen leírtad, én is kb. tíz éve halmoztam fel nagyon sok olyan könyvet, ami meg már nem is érdekel. Szóval én is tendálok afelé, hogy inkább vegyek kevesebbet, de az olyan legyen, ami a polcomra kívánkozik.

Heloise írta...

Huuu, tényleg nem tetszett a Dűne? Másra számítottál? Vagy magasak voltak az elvárások? Meglepődtem, mert valamiért úgy remlett, hogy te is szereted, de akkor rosszul emlékszem. :)

Úh a könyvtáras dolgot sajnálom, de hátha kinyitnak most már előbb utóbb. Igen, tényleg sokat tud segíteni, hogy az ember alacsonyan tartsa a vásárlásait és valóban csak a nagyonkell könyveket vegye meg magának.

Nita írta...

Nem az, hogy nem tetszett, csak nem tudott annyira megfogni magának. Igen, szerintem másra számítottam, ezért is szeretnék majd neki adni egy új esélyt. :)
Mondjuk ahogy olvastam, most még amikor kinyitnak, akkor is majd csak speciálisan lehet kölcsönözni, de majd meglátjuk, bízom a legjobbakban. :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS