Pages

Csökkentem a várólistámat 2020-ban is!

2020. január 11., szombat


Az elmúlt két évben ugyan nem sikerült teljesítenem ezt a kihívást, miszerint egy éven belül elolvasok tizenkét, általam előre meghatározott könyvet a várólistámról. De ugyan, pár ilyen sikertelenség nem akadály számomra, elvégre már azzal is sokat nyerek, ha néhány könyv tudatosan sorra kerül. 
Úgyhogy itt vagyok, 2020-ban is változatlanul várólistát csökkentek, nem csak növelem. És idén ráadásul annyira bevállalósnak érzem magam, hogy még alternatív listát se csináltam! Na, ezt kapjátok ki! Az idei részvételem merő izgalom és kaland lesz, én mondom. 
Igazából úgy voltam most vele, hogy azért nem csinálok alternatív listát, mert eddig se olvastam róla soha, mindig csak a tizenkettő lebegett valamiért a szemem előtt. Úgyhogy úgy voltam vele, hogy nem fárasztom idén ezzel magamat. 

*** És hogy mik kerültek a 2020-as listámra? ***

Robin Stevens: Murder Most Unladylike - Csupa jót hallottam erről a middle grade nyomozós sorozatról. Két iskoláslány a főszereplője, akik az 1930-as évek Angliájában göngyölítik fel az első bűnesetüket. Szuper kritikai visszhangja volt ennek a kötetnek, ami mellesleg egy sorozat első része. Ha tetszik, akkor naná, hogy vevő leszek a többire is.

Sarah Addison Allen: Sugar Queen - Édes élet - Sok-sok évvel ezelőtt imádtam az írónőtől A csodálatos Waverley kertet, és ahogy megjelent ez a könyve magyarul, le is csaptam rá, de aztán mégis olvasatlanul maradt. Szerettem Sarah Addison Allenbe, hogy a mágia olyan finoman szőtte át a hétköznapokat. Ettől a kötettől is hasonló élményt várok, bár közben kicsit félek, hogy mennyire fogom limondánénak tartani a mai fejemmel.

Joanne Harris: Csokoládé - Igen, én vagyok az, aki még nem olvasta soha, de tényleg SOHA a Csokoládét. Az írónővel először a Rúnajelek kapcsán találkoztam (fun fact: ez volt a blogom legelső bejegyzése :D ) , és az nem igazán nyert meg magának. Pár évvel később a könyvharácsolós időszakomban potom 500 Ft-okért azonban mégis felvásároltam Joanne Harris rengeteg regényét, mert mindenkimennyireimádjaéshátbiztosannekemistetszenifog  - felkiáltással, de azóta se olvastam tőle (vagyis de, az Urak és játékosokat, ami pont nem volt meg nekem, úgyhogy az könyvtári példány volt. Igen, én is sokszor gratulálok magamnak). Megszabadulni ettől a gyűjteménytől meg tényleg csak akkor szeretnék, ha valóban nem tetszik. Úgyhogy tényleg itt az idő: ismerkedjünk meg Harrisszel!

Muriel Barbery: A sündisznó eleganciája - Barbery regénye egyszer már rajta volt egy várólistacsökkentős listámon, de aztán elmaradt az olvasása valamiért. Nem igazán emlékszem a pontos okára. Mindegy. Francia regény, egy kis filozófiával megspékelve: jöhet! Aztán majd meglátjuk, mennyire köldöknézegetős történet. 

Angie Thomas: The Hate U Give - A gyűlölet amit adtál - Emma Watson könyvklubja, az Our Shared Shelf tök jó, mert rengeteg szuper könyvre hívja fel a figyelmemet. Angie Thomas regénye is azt hiszem, innen jött. Mármint az érdeklődésem iránta. A regény főszereplője egy afroamerikai lány, aki két, egymással szöges ellentétben álló világban él: a gettóban és egy amerikai elit gimiben. A két élete közti egyensúly akkor bomlik meg, amikor Starr szemtanújává válik, ahogy legjobb barátját, a fegyvertelen Khalilt lelövi egy rendőr. Minden, amit Starr ezek után mond, felhasználható ellene: tönkreteheti a helyet, ahol él, önmagára és szeretett családjára is veszélyt jelent.
A történetet a Black Lives Matter-mozgalom inspirálta, amely az afroamerikaiakkal való egyenlő bánásmódért küzd. 

George Orwell: Állatfarm - Kollégám gyakran idézett ebből a könyvből, mikor politikáról beszélgettünk akárcsak általánosságban, akár a hírek kapcsán. Az 1984-et még gimis koromban olvastam (jó lenne azt is újrázni), de az Állatfarmot mindig is nagy hiányosságomnak tartottam, hogy kimaradt. A kollégám aztán annyira kedvet csinált ehhez a regényhez, hogy meg is vettem, de aztán az olvasása elmaradt. Remélem, idén pótolni tudom. 

Ian McDonald: Síkvándor - párhuzamos univerzumok, steampunkság! Ez a kicsit alternatívabb vonalat képviselő YA regény eléggé felkeltette anno a figyelmemet, aztán jöttek más könyvek, ez meg maradt olvasatlanul. Kíváncsi vagyok, mert ahogy láttam, itthon elég vegyes lett a fogadtatása. 

James Herriot: Minden élő az ég alatt - egy állatorvos kalandjai Yorkshire meseszép vidékén. James Herriottal már mennyi éve meg szeretnék ismerkedni.

Diana Wynne Jones: Howl's Moving Castle - A vándorló palota története már sok-sok éve foglalkoztat. Humor és fantáziavilág együtt. Annyira érzem, hogy imádnám, szóval nagyon remélem, most már tényleg eljön az időnk. 

Thomas Hardy: A kék szempár - Hardytól az Egy tiszta nő elég... jó volt. Azt hiszem. Igazából csak Hardy csodás tájleírásai maradtak meg bennem, a történet már kicsit katyvasz így az évek távlatából. Mindenesetre gondolom eléggé tetszhetett, ha beszereztem aztán ezt a könyvét is. Lássuk, most hogy állok Hardy-val.

Gail Honeyman: Eleanor Oliphant köszöni, jól van - Nikkincs olyan lelkes volt ezzel a könyvvel kapcsolatban. Aztán szinte mindenki a környezetemben. És fogalmam sincs miért olvasatlan még mindig nálam.

China Miéville: Kraken - A történet úgy kezdődik, hogy a ​londoni Természettudományi Múzeumból eltűnik a világ egyik legnagyobb preparált polipja, az Architeuthis dux. A megmagyarázhatatlan bűncselekmény – miként kerülhetett ki a gigászi üvegtartály a bezárt teremből? – azonban csak a kezdet, amely még ennél is bizarrabb események láncolatát indítja el. Miéville-től még semmi se olvastam, de eléggé izgatja a fantáziámat. Jó lenne valami jó felnőtt urban fantasyt olvasni. 


7 megjegyzés:

Avilda írta...

Sarah Addison Allen és Joanne Harris kicsi hasonló ami a mágiát és a hétköznapokat érinti :) Jó listád van, remélem, tetszenek majd meg sikerül is :)

PuPilla írta...

Olyan érdekes, hogy ki hogy kezeli fejben a sima és az alternatív listát! Én az első évben mentem alter nélkül, de nem is nagyon feküdtem neki az egésznek, alig válogattam a listáról, 2 teljesítésem volt végül csak. :D (De azok legalább jó régiek voltak már, és tetszettek is.) Azóta nem merek alter nélkül indulni, mert úgy érezném valahogy nincs más lehetőség, ha nagyon nem csúszik valamelyik. Két évem is volt, amikor volt vcs-s félbehagyásom pl. Nekem a fejemben úgy áll össze ez az egész, hogy van 24 könyv, amiből olvassak el 12-t, kicsit össze is folyik, hogy akkor most melyik honnan, a simáról, vagy az alterről, de nem zavar. Szilvamaggal beszéltük asszem nemrég, hogy ő meg csalásnak érzi az altert. :D
A könyveid szuperek amúgy!!! A Murder Most Unladylike-ra nagyon kíváncsi vagyok! A Sugar Queen és a Csokoládé kedvenceim közt szerepelnek, Eleanor Oliphant és az Állatfarm is remek olvasmányok. :) Szóval szupi lista, meg fogod csinálniiii! :D :) Hajrá!

Sister írta...

Hű, de jó vegyesfelvágott lett ez a lista! :) Van benne mindenféle csudijó kategória, és akad közte olyan is, amit én is olvastam már, juhé! A Csokoládé sorozat nálam nagy kedvenc - igazából a második részt szerettem eddig a legjobban, de az első részéhez is remek élmények fűznek. Szívből remélem, hogy neked is tetszeni fog! :)
Sarah Addison Allen mindig jó választás egy kis hétköznapi mágiához, bár ahogy Avilda is írta, Joanne Harris & SAA nagyjából egyazon kategóriához tartozik, bár az előbbi talán picit komplexebb stílusú.

Hajrá és sose hagyjon el téged a remény! :) Még akkor sem, ha úgy érzed, nem csúszik valamelyik - üsse kavics! Amennyi sikerül, már az is hatalmas teljesítmény! ;)

Heloise írta...

@Avilda: Köszi, köszi! :) Én is remélem, hogy 2020 az én évem lesz :D

@PuPilla: Haha, amúgy igen:D tudom én, hogy ezt így tökre egyben kéne kezelnem nekem is, de valamiért én is hasonlóan vagyok, mint Szilvamag. Mármint nem csalásnak érzem, de nem az "igazi" listámnak. És persze, ez tudom, hogy nekem nehezíti meg a dolgot, de nem tudom átkattintani ebben az agyamat :D
Köszi! Juj a Murder Most Unladylike-ra én is nagyon, már mióta megvan, de tök béna vagyok, hogy elmaradt eddig az olvasása. :( De szerintem ezzel fogom kezdeni - vagy legalábbis az első háromban tuti benne lesz.

@Sister: A Csokoládécipő is megvan, szóval ha bejön az első rész, tuti folytatni fogom vele rögtön :) Arról is olyan jókat hallottam. Hát nagyon kíváncsi leszek SAA-ra is ismét, remélem, megint elvarázsol, mint anno.
Köszönöm! :) Igen, magam is így indulok neki, hogy már két teljesítés is szuper, annyival is kevesebb az itthoni olvasatlanom :)

theodora írta...

Robin Stevens könyvéről még nem is hallottam, kíváncsi vagyok hogy fog tetszeni neked, mert ez alapján a néhány infó alapján vevő lennék rá!
Erősen ajánlom a Csokoládét, a Sugar queent (bár én is épp tavaly váltam meg néhány SAA könyvemtől, mert hiába szerettem a világát, nem hiszem hogy újrázom őket - max a könyvtárból elhozom), A sündisznót, a THUG-ot (nekem ebből a film kezd várólista veterán lenni :D), Állatfarmot (ezt többször újraolvastam, rövid de velős könyv ;)), A vándorló palota tavalyi felfedezésem - a folytatásokról még nem győztem meg magam. Jaj és az Eleanor! <3
Szuper vegyes lista, biztos mindig találsz a kedvedre való olvasmányt!

Nita írta...

A válogatottad java részét olvastam és nagyon szerettem. :) Eleanor Oliphant kedvenc, az Állatfarm, Csokolédá, A sündisznóeleganciája is nagyon jó, a Sugar Queen tényleg édes, és én eléggé jóban voltam a Krakennel és a Síkvándorral is.
Én 6 alternatív könyvvel szoktam nekiindulni a csökkentésnek, tavaly is elolvastam 4-et belőle, szóval én inkább biztosra megyek. :) De a te tizenkettőd meg annyira jó, hogy remélem, simán le fog csúszni neked!

Heloise írta...

@theodora: Igen, emlékszem A vándorló palotára hogy olvastad. Kíváncsi vagyok már rá én is régóta.
Jaj, hát nagyon remélem, hogy majd teljesül. Egyelőre az a tervem, hogy minden hónapban igyekszek innen válogatni valamit, aztán majd kiderül, tudom-e tartani persze :D

@Nita: Ez nagyon biztató, köszi Nita <3 :)
amúgy én még tényleg egyszer sem - na jó, talán egyszer, de csak egyet - olvastam eddig alternatív listáról, aztán tényleg úgy voltam vele, hogy akkor ezt most hanyagolom is. Most a mindent vagy semmit éve van nálam :D :D
Köszönöm-köszönöm :-* remélem, így lesz!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS