Pages

#január

2017. január 31., kedd

Januárban három könyvet zsákmányoltam be magamnak. Mindegyikről elmondhatom szerintem, hogy viszonylag átgondolt volt meg minden, nem estem bele most az impulzív vásárlás csábításába - ám nem mondanám, hogy nem akadtak gyenge pillanataim, különösen az utóbbi pár napban, amikor már túl voltunk a téli leltáron, és az motoszkált bennem, hogy igazán megérdemelnék ezért egy könyvet csak úgy. De mivel rájöttem, hogy igazából nem konkrét könyvre ácsingózom, hanem csupán a vásárlás aktusára, így ezt az érzést inkább átmentem februárra. Akkor úgy is lesznek olyan könyvek, amik mondhatni kihagyhatatlanok. Gondolok itt például Gaiman Északi mitológia című könyvére. 

De mivel még ott nem tartunk, inkább számba veszem, mely könyvek is jöttek velem haza ebben a hónapban.

Sir Arthur Conan Doyle: Összes Sherlock Holmes története II. kötet - régóta vártam, hogy újra megjelenjen ez a gyűjteményes kiadás, szóval amikor decemberben megérkezett hozzánk, azonmód meg is vettem magamnak az első kötetet gondolkodás nélkül. A második résznek még várnia kellett egy hónapot arra, hogy magaménak tudhassam, de fizetés után szinte rögtön be is következett. 

Cassandra Clare: Lady Midnight - ez már tavaly nyár óta várakozik rám a boltban, és csak most jutottam oda, hogy megvegyem. Igaz, már megjelent magyarul, de ezt a történetet inkább már angolul szeretném olvasni. Bevallom, Cassandra Clare az én guilty pleasure-öm... tudom, hogy vannak hibái, de az az igazság, hogy én eddig minden történetét rajongásig szerettem. Lehet, hogy mindig csak jókor, jó helyen találtak meg, de ez szerintem mindegy is. Szeretem és pont, erre pedig nagyon kíváncsi vagyok... 

Michael Cunningham: Az órák - Emlékszem, a filmet mennyire szerettem még egyetemista koromban, többször nézős volt. Aztán Amadea posztja annyira fellelkesített Cunninghammel kapcsolatban, hogy éreztem, muszáj vele megismerkednem. 

Oh, és el ne felejtsem, hogy egy nagyon kedves barátnőmtől utókarácsonyi ajándéknak megkaptam Sarah Andersen: Felnőni kiábrándító című képregényét, amit még aznap este magamévá is tettem. 

Négy könyvet sikerült ebben a hónapban elolvasnom, és ebből kettőről írtam bejegyzést... Rettentő lassan őrölnek a malmaim mostanában, sok mindent szeretnék csinálni, de legtöbbször csak fejből kibámulás a vége, vagy ott találom magam a Dawson és a haverok című sorozat előtt, amit az utóbbi két hétben kezdtem el nézni. amúgy nem is rossz sorozat, nem nagyon emlékeztem rá tinikoromból, pedig rémlik, hogy nézegettem
 Lehet, nem ártana kicsit feltöltődnöm vagy ilyesmi. 

 Douglas Adams Dirk Gentlyről szóló regénye a várólistacsökkentős listámban is benne van, és hát szerintem tök jó vagyok magamhoz képest, hogy már januárban sikerült elolvasnom. Bár írni még nem sikerült róla... de majd ennek is eljön az ideje. Elöljáróban annyit, hogy nyomokban douglasadamset tartalmazhat.



Stieg Larsson könyve nagyon szeretős volt és roppant izgalmas. Kíváncsian várom a David Lagercrantz által megálmodott folytatást is. Most értelmesebbet nem sikerül kinyögnöm róla, elég fáradt vagyok... 

 David Benioff regénye egy nagy ÓÓóóóó..... szívbemarkoló és néha fájdalmas. De olyan jó értelemben. Ez is várólistacsökkentős volt, örülök, hogy elolvastam, még ha közel másfél évet is várt erre türelmesen.

 Ez a kötet valahogy eddig mindig kimaradt nekem. Olvastam A kviddics évszázadait anno meg a Legendás állatokat is (sőt, meg is vannak), viszont valamilyen úton-módon elbújt előlem. A boltban megvolt az angol nyelvű változata, úgyhogy az utóbbi két nap ebédszüneteit ezzel töltöttem.


Többiek a januárról:







8 megjegyzés:

PuPilla írta...

Három könyv nem sok, de lehet, hogy most mégis te "nyertél", mert annyira nem szereztünk be az év első hónapjában szinte semmit. :) Nekem is nullás a hónapom, nem is tudom írjak-e havi zárást, vagy ne. :D
A Tolvajok telét én is betettem vcs-be, de még nem jutottam a vcs-lista elkezdéséig. Majd februárban. :)
Bogár bárd ♥ Angolul szerintem jobb is. :)

Nikkincs írta...

Végre valaki, aki szerzett be könyvet :) A többiek túúúlontúl jók voltak januárban.
Jaj de jó, hogy a Tetovált lány széria neked i bejövős. Én mgég a 4. részt nem olvastam, nem tudom, hogy kell-e egyáltalán, valamilyen szinten csak pont került a történet végére a 3. kötetben.
És a Tolvajok telének is örülök, jobb későn, mint soha, és hogy tetszett is, az meg hab a tortán :)

Amadea írta...

Te tartod életben a könyvpiacot, mert a többiek nem igazán vettek könyvet.:)
Szinte biztos vagyok benne, hogy tetszeni fog Az órák.
Sarah Andersen képregénye nagyon cuki, egy csomó képsorban magamra ismertem.
Jaj, annyira el kellene már olvasni a Tolvajok telét, de ahhoz könyvtár kell, és addig nem megyek könyvtárba, amíg az itthoni állományt nem apasztom le emberléptékűre.

Heloise írta...

Igen, nagyon úgy néz ki, hogy most rajtam gazdagodnak a könyvkereskedők és kiadók :D :D
@Pilla, hát naná, hogy írj - ez nem is kérdés :D
A Tolvajok tele nagyon király könyv, kegyetlen meg minden, de azért mégis szép. Én nagyon örülök, hogy elolvastam, szóval csak azt tudom mondani, hogy hajrá neked is! :)

@Nikkincs: oh, hát rám ilyen szempontból mindig lehet számítani szerintem :D na, jó.... szoktak lenni azért nekem is nullásak, de most ez így jött össze. Túl nagy a kísértés, ha az ember könyvesboltban dolgozik... :D
Igen, ebben totál egyetértek veled, hogy viszonylag pont került a történet végére, viszont bennem azért megvan a vágy, hogy olvassam a negyedik részt, mert az az igazság, hogy eléggé megkedveltem ezeket a szereplőket, és jó lenne megint velük lenni... meg eddig csak jót hallottam a negyedik részről :)

@ Amadea: Igen, tényleg nagyon cuki az a képregény, nekem is volt pár magamra ismerésem benne :) Barátnőm is azzal a kommentárral adta át, hogy mikor beleolvasott, rögtön én jutottam eszébe :D :D
Meg nagyon szívesen kölcsönadom ám neked, ha kell, csak szólj! (persze, közben értem mit mondasz ezzel, de tényleg nagyon szívesen felajánlom a kölcsönzést :) szóval szólj, bármikor :) )

Amadea írta...

Köszi, nagyon aranyos vagy, de szívből mondom, hogy a postára ne költs pénzt - januártól megint emeltek, levélként már nem lehet feladni olyat, ami nem fér be egy postaládába, csak csomagként, hogy még drágább legyen. Csomagot nem lehet egyébként ajánlva feladni! Meg tegnap olvastam Dórinál, hogy ami nem fér bele a postaládába, nem szállítják házhoz, hanem postafiókba viszik - remélem, nem a normál postafiókot értik alatta, hanem azt, hogy egyből a területileg illetékes postahivatalba szállítják. Ha valaki megvesz tőlem egy könyvet, áttérünk a csomagautomatákra...
Tényleg nagyon köszönöm a felajánlást, de a fentiek... na.:)

Heloise írta...

Atyaég... hát ezt szépen elintézték..és mi ez, hogy nem szállítják házhoz, ha nem fér bele a postaládába? :O
Még jó, hogy mondod, ez totál elkerülte a figyelmem. Régen postáztam könyvet, látszik :)

Nita írta...

Legalább nálad és Katánál látunk könyveket, ha magunknál már nem. :D
Ismerős ez a fejből kibámulás, van, hogy az embernek csak arra marad ereje. Szerintem ne bánd, lesz még neked is könyvfalós hónapod. :)

Amadea írta...

Ja, és értesítőt se dobnak be, hogy mehetsz a csomagodért a postára... 30 Ft ellenében küldenek egy sms-t a címzettnek.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS