Pages

2020. és a tervek

2020. január 5., vasárnap


A 2019-es tervezgetéseimet eléggé lazára vettem tavaly, mert nem igazán tudtam, mit és hogyan fog hozni az élet ebben az új szakaszban. Illetve azt a rendkívül éles megfigyelést tettem a a tervezgetéssel kapcsolatban, hogy ha valamit nem tervezek túl, sokkal eredményesebb vagyok. A sok elvárás egyszerűen megrémiszt, még akkor is, ha ezeket az elvárásokat én magam hozom létre. Ördögi kör ez, akárcsak a listagyártás. 

Mielőtt rátérnék az idei konkrét terveimre, nézzük csak, hogy hogyan alakultak a tavalyi tervezgetéseim:

> Várólista csökkentés: sajnos, bebuktam a dolgot, annak ellenére, hogy szuper listám volt. Bár pont amiket olvastam róla elég vegyes nyomot hagytak bennem, talán ez is volt az oka annak, hogy olyan április-május környékére el is ment a kedvem a maradéktól. A felét, azaz hat könyvet sikerült elolvasnom egyébként. 

> Goodreads Reading Challenge: szuperül összejött, hiszen az évi ötven könyves célt végül ötvenkilenc könyvvel sikerült teljesítenem. Ezt a legvadabb álmaimban sem gondoltam volna egyébként. 

>Újraolvasás: "Ismét csak szeretnék idén is elővenni egy régebbi kedvencet, ami nem Harry Potter. Egyet, kettőt - nem sokat. Amennyit hoz az élet. " - írtam tavaly a célkitűzéseimhez. Ez a cél Theodorának köszönhetően szuperül összejött, hiszen az általa kitalált #haviegyujraolvasaskihivas meghozta  nálam is a kellő löketet. Végül összesen hat újraolvasásom volt 2019-ben (bár Az éhezők viadala trilógiát egynek számolom, pedig valójában három könyv ugye)

> Változatosabb nemzetiségű szerzők: tök jól kezdtem 2019. januárját, ugyanis egy angolszász vagy amerikai szerzőtől se olvastam. Helyettük volt francia, vietnámi, afgán és izlandi. Sajnos, aztán később ismét csak visszatértem az angolszász területre, és már nem igazán figyeltem a változatosabb nemzetiség szerinti olvasásra. Persze, így is azért becsúszott még pár, de közel sem annyi, mint amennyit szerettem volna.

> Átgondolt vásárlások: ezzel kapcsolatban nem lehet okom panaszra, Huszonöt könyv került hozzám (ezek között voltak ajándékok is), és tizenhatot el is olvastam belőlük tavaly. Voltak sajnos azért mellényúlások így is, persze, de azt hiszem, legyünk bármennyire is körültekintőek, ez mindig benne lehet a pakliban. Leiner Laura IOV trilógiájának a második részét utólag egy felesleges vételnek gondolom, valamint Helena Duggan: A tökéletes város című könyve nélkül is meglenne a könyvespolcom, úgy érzem. De igazából csak ez a kettő volt baklövés. 

> Felesleges könyvek kiszanálása: sajnos, ezzel még mindig nem végeztem, pedig már nagyon szeretnék a végére érni. 


És nézzük akkor a nagyon komoly listámat komolytalan dolgaimról 2020-ra.

> Várólista csökkentés: a változatosság kedvéért. Bár már két évet nem teljesítettem, azért a lelkesedésem töretlen, hátha idén összejön. A részletes listával majd nem sokára jövök!

>Goodreads Reading Challenge: hogyaviharbane és ötven könyv a cél ismét. Szerintem ez a mennyiség olyan, hogy még akkor is teljesíthető, ha zajlik az ember körül az élet. Emelni nem szeretném a tétet, mert az csak felesleges megfelelési kényszer felé terelgetne. Az meg amúgy is jelen van magától az életemben. 

> #haviegyujraolvasaskihivas: Annyira megtetszett, hogy idén is mindenképpen szeretném folytatni. Eddig csupa jó élményt adott a régi kedvenceim újraolvasása, és olyan jó volt minden hónap elején kiválasztani a delikvenst. Úgyhogy újrázok 2020-ban is, mindenképpen. A molyon is készített Theodora egy kihívást ehhez (ITT), aki szeretne csatlakozni, ne habozzon, még január 20-ig megteheti.

>Még több képregényt! : 2019. a képregények felfedezésének éve volt. Annyi szuper és ötletes olvasmányt találtam magamnak ebben a műfajban, hogy idén is mindenképp folytatni szeretném a megismerkedést. Jó lenne idén legalább öt történettel megismerkedni - ha feltétlenül számszerűsíteni szeretném. 

> Átgondolt vásárlások : semmiképpen sem szeretnék az impulzusvásárlások csapdájába esni idén sem. Átgondolt, minimalista vásárlásra törekszem idén is. Nem akarom a világ összes könyvét birtokolni, csak azokat, amiket szívesen újraolvasnék később is. 

> változatos nemzetiségek: jó lenne, ha idén sikerülne kicsit jobban odafigyelni erre is, mert nagyon újfajta élményt tudnak adni. 

> Olvassak tudatosan angolul: 2019-ben öt darab idegennyelvű olvasásom volt, ami elég kevés ahhoz képest, hogy micsoda élvezeti értéket okozott, illetve hogy igazából meg sem kellett erőltetnem magam vele (oké, azért nem annyira szofisztikált nyelvezetű regények voltak ezek :D ). Így idén ennél azért többet szeretnék, illetve bátrabban nyúlni az angol nyelvű olvasmányokhoz.

> más témák a könyveken túl: egyelőre ezt nem tudom, hogy itt a blogon csináljam vagy inkább csak a blog Facebook oldalán, de egy ideje befészkelte magát a fejembe az a gondolat, hogy jó lenne havi egyszer írni az aktuális kedvenc sorozatomról/filmemről az adott hónapban. Illetve a férjemmel és a társasággal már három éve komolyabban társasjátékozunk, és arra gondoltam, hogy akár erről is írhatnék havonta egyszer bemutatva egy-egy társast, ami az utóbbi időben megfogott minket vagy amivel a legtöbbet játszottunk. De valószínűleg ezek az írások inkább a Facebook oldalamra fognak kikerülni. 

És azt hiszem, ennyi idénre. Mindenkinek hajrá a komoly és komolytalan célkitűzésekkel egyaránt, vagy ha azok nincsenek, akkor éljen a spontaneitás!

6 megjegyzés:

PuPilla írta...

Én is eredményesebb vagyok, ha nem tervezek túl, és tavaly csináltam ilyen direkt nem listára tevős dolgokat is, hogy majd akkor biztos elolvasom, ha most kifejezetten nem törekszem rá, és tényleg bejött.... :D
Wow, ügyes vagy, hogy csak ilyen kevés könyvet vettél - a könyvtárazás sokat segített tényleg! - és hogy ennyit el is olvastál belőlük! :)

"És nézzük akkor a nagyon komoly listámat komolytalan dolgaimról " :D :D De ezek a legjobb listák!!! :D
Hajrá a terveiddel! :)

theodora írta...

A kisebb kihívásaimmal én is eredményesebb vagyok - lásd de jó lenne újraolvasni ... semmi nem történik - olvass újra 1 könyvet havonta -- sikeeer :D Örülök, hogy idén is csatlakozol, a tudatosabb - kevesebb vásárlás nálam is cél, ill. hogy angolul olvassak többet.
Kíváncsi vagyok bármilyen formában a filmes, sorozatos, társasos élményeidre is ;)

Nita írta...

Én 8 évig nem tudtam teljesíteni a várólista-csökkentést, tavaly sikerült először, szóval a két év sikertelenség ne szegje kedved. ;)
Én a Goodreadsen végül 60 könyvet állítottam be, de lehet jövőre én is beérem az 50-nel, meglátjuk.
Én szívesen olvasnék itt, a blogodon a társas/film/sorozatos élményeidről. :)

Heloise írta...

@PuPilla: igen, ez nekem is jobban működő módszer!
A könyvtárazás pedig szuper könyvvásárlás stoppoló, mert így azért megvan az újdonság érzete is, de közben mégse kell hozzá úgy harácsolni a könyveket.

@theodora: :D na, hát én is detto így!
Az angolul olvasás is olyan, mint az újraolvasás nálam :D mindig elhatározom, hogy na most már tényleg, aztán év végén fel tudok mutatni kábé öt könyvet... pedig igazából tavaly már az se volt, hogy idő volt hogy belerázódjak a szövegekbe, mert egészen rövid idő alatt sikerült úgy olvasni, mint a magyar szövegeket... na, de majd idén!!
Köszi-köszi! :) igyekszem tartani is ezt a sorozatos-filmes-társasos írást! Már régóta tervezem amúgy... :D

@Nita: Gratula a tavalyi teljesítéshez!! :) Én továbbra is bizakodó vagyok, hátha idén végre összejön! :D
Hajrá az idei terveiddel!
Hmmm, lehet végül is a havi zárásos posztjaimba is beépíteni amúgy - most ez is eszembe jutott. :)

Sister írta...

Én teljes mértékben azonosulni tudok az idei terveiddel, mert nagyjából én is ezeket tűztem ki célul az idén. :) Az átgondolt, tudatos vásárlást már évek óta gyakorlom, és a várólistacsökkentésre ugyanúgy leadtam a jelentkezésem. :)

A Goodreadsen az idén 60 könyvet lőttem be - tavaly 56-nál állt meg a mérleg, meglátjuk, most sikerül-e. :)

Sok sikert kívánok neked, és remekebbnél remekebb olvasmány-élményeket! :*

Heloise írta...

@Sister: Meg se lepődök a sok hasonlóságon, már észrevettem, sokszor jár egy rugóra az agyunk :)
Köszönöm szépen, neked is minden jót kívánok erre az évre, és hajrá a tervekkel! :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS