Pages

#június

2020. július 2., csütörtök


Hihetetlen, hogy túl vagyunk ennek az abszurd és furcsa évünknek a felén. Erre gondoltam, amikor magunk mögött hagytuk ezt az esős júniust, ami inkább volt egy szeszélyes tavasz, mint nyár. Mindenesetre a nyári nosztalgia már megcsapott, amikor hosszú hónapok után először tértem vissza a városi könyvtárba. Na, de erről majd picit később mesélek.

Előtte áttekinteném, hogyan is alakult ez a hónap könyves szempontból. Szóval, a júniusi mérlegem:

Elolvasott könyvek száma: 5
Megvett könyvek száma: 0
Blogra kikerült bejegyzések száma: 6

Befejeztem Robin Hobb Bűvős hajóját, ami egy május utolsó napjaiban megkezdett monumentális olvasmány volt, de alig egy hét alatt elolvastam. Fantasztikus könyv, a Delta Vision oldalán pedig éppen fut egy nagyon szimpatikus akció, amellyel tutira élni fogok, hogy a trilógia többi részét is a polcomon tudhassam. 
Robin Stevens sorozatának harmadik része a First Class Murder egyszerűen tökéletes, ezt nem is lehet tovább fokozni, és nyilván hamarosan érkezik hozzám a folytatás, mert erősen függő lettem. Elolvastam Angie Thomastól a The Hate U Give-et, ami egyébként várólistacsökkentős könyv nekem, úgyhogy ezzel a hatodik vcs kötetet pipálhattam ki. 
Volt két újraolvasásom, az egyik a Harry Potter első része (ennek okára remélem hamarosan fény derülhet majd ;) ) , illetve Tolkientól a The Hobbit lett a #haviegyújraolvasáskihívás választott könyve. Most olvastam először angolul, és csodálatos élmény volt számomra. Vicces, eleven és imádnivaló benne Tolkien stílusa, és most már hivatalos lett számomra, hogy Bilbo Baggins és én minden bizonnyal rokonlelkek vagyunk. 

A blogon egy körbeposzt keretében nyilatkoztam a TOP 5 kedvenc női és férfi szerzőimről, illetve a szokásos havi témázás első körös csapatában is benne voltam. Ezúttal a sorozatokról mint olyanokról írtunk, nagyon élveztem ezt is megírni meg persze a többiek szuper posztjait olvasni. 

Ja, és nem vettem könyvet.

És mindemellett a június volt az a hónap, amikor végre visszatérhettem szeretett könyvtáraimba. Alig vártam ezeket a találkozásokat, hiszen számomra a könyvtár elképesztően sokat jelent. Jelenleg három intézménynek vagyok bejegyzett olvasója, köztük a falunk könyvtárába is. Nyilván már a nyitás napján ott toporogtam az ajtóban, ahol a könyvtáros kisasszonnyal régi ismerősként üdvözöltük egymást, és elképesztően jó volt ide visszatérni. Ahogy aztán egy héttel később a városi könyvtárba is. Szinte alig volt valaki, így majdhogynem egyedül bóklásztam az óriási kölcsönző terében a végtelenbe nyúló polcok között, ahol megannyi történet csücsül rajtuk és vár a következő olvasójára. Rögtön eszembe jutottak azok a régi, régi nyarak, amikor egyetemistaként hétköznap délelőttönként jártam ide, és szintén hasonló nyugalom fogadott. 
A könyvtárak egyébként már annyira beépültek az olvasói életembe, hogy kicsit magamra hagyva éreztem magam nélkülük. S hogy mennyire hiányoztak, arra csak akkor jöttem rá, amikor ott álltam a polcaik előtt és akkor valamiféle leírhatatlan elégedettség és nyugalom töltött el. Nem tudnám elképzelni az életem könyvtárak nélkül, azt hiszem. 
Annyira átszellemültem ezektől az élményektől, hogy nyilván sikerült hörcsögségeket alakítanom, és annyi könyvet vettem ki, amennyit csak megkívántam és amennyit a limit engedett. (sokat) Hogy mikor lesz időm őket elolvasni, fogalmam sincs, de úgy éreztem, nem távozhatok egyik helyről sem üres kézzel. 
Éljenek a könyvtárak! - ez a júniusom alighanem legfontosabb mondata könyves életem szempontjából.

Többiek júniusa:


4 megjegyzés:

Nita írta...

Én is várom már, hogy visszatérhessek a könyvtárba, remélem ugyanazt fogom érezni, mint te. :)
Szép júliust neked! :*

theodora írta...

Ohh, annyira jól esett olvasni, hogy mennyire szereted a könyvtárakat. Remélem most már az országban mindegyik visszáll a megszokott rendre (mi jövő héten térünk vissza a teljes nyitvatartáshoz).
Robin Hobb és az angol nyelvű Hobbit nálam is esedékes, meghoztad hozzá a kedvem. Köszönöm, hogy ennyire lelkesen részt veszel az újraolvasós kihívásban! :*

Sister írta...

Nekem is borzasztóan hiányzik már a könyvtár - különösen, hogy tavaly olyan sok időm és alkalmam volt tobzódni. Nem hiszem, hogy az elkövetkező hónapokban ez változni fog, de ez most egy ilyen időszak. Mindenesetre addig boldogan olvasok arról, hogy másnak mennyit jelent átmenni, mert én is pont ilyen érzéseket élek át egy-egy kölcsönzés alkalmával. :*

Remélem, a júliusod is hasonlóan csodás lesz! :)

Heloise írta...

@Nita: drukkolok hogy neked is minél hamarabb sikerüljön a visszatérés :)
Köszönöm szépen, neked is! :*

@theodora: elképesztően hiányzott a könyvtári bóklászás élménye már :))
Robin Hobb!! Juhuuu, olvasd olvasd, tutira tetszene neked is! Most meg is rendeltem a folytatásait is **

@Sister: elhiszem hogy hiányzik! Nagyon remélem hogy te is eljutsz majd hamarosan a szeretett könyvtáradba! Drukkolok nektek!
Köszönöm szépen :) :* neked is csodás júliust kívánok :*

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS