Pages

2018. és a tervek

2018. január 2., kedd


Bár a magánéletemben csak sodródom idén az árral, ezért kompenzálásul nyilván a könyves életemet igyekszem betervezni, már amennyire a hobbim elbírja azt. Nem komoly tervek ezek, amikhez minden áron ragaszkodni akarok, és tisztában vagyok vele, hogy tutira nem fog összejönni az összes megjelölt dolog, így én már azzal is boldog leszek, ha csak a fele teljesül. Viszont ha még annyi sem, hát nem dől össze a világom, majd számot vetek erről év végén, és jót röhögök magamon, hogy mégis hogy gondoltam ezt. 

Lobo játékára, a várólista csökkentésre már jelentkeztem is, így ez nem is kérdés, hogy tervben lesz-e ebben az évben, mert naná. Szerintem szuper ötlet ez a kihívás, ami a várólistádon régóta betokosodott könyvekre hívja fel a figyelmet. Mert a sok új megjelenés, lelkes könyvajánlók, könyvtáras vagy könyvesboltos böngészgetések bizony könnyen elterelhetik azokról a könyvekről a figyelmet, amik jó ideje ott árválkodnak a polcainkon. 
A Goodreadses kihívást folytatom idén is. A számot nem emelem, úgyhogy megint az "Olvass el idén ötven darab könyvet" lőttem be magamnak, mert a tempómmal kábé szerintem ez az, amit teljesíteni tudok. Kicsit kényelmesnek hangzik ez a hozzáállás, de nem szeretnék rajta emelni, mert akkor már lehet nyűg lenne. Ez a harmadik év, hogy ötven könyvet vállalok be. Tavaly sikerült, azelőtt meg nem - kíváncsi vagyok, ebben az évben hogy jön össze.
Elhatároztam, hogy ebben az évben szeretném újraolvasni is néhány korábbi olvasmányomat. A Harry Pottert nem szeretném beleszámolni, mert az elég sokszor előkerül nálam. Sokszor eszembe jut még a Jane Eyre vagy az Üvöltő szelek, de az Úr Sötét Anyagai trilógia után is sokszor vágyakoztam az utóbbi időben. Majd meglátom, mihez lesz kedvem, de annyi biztos, hogy szeretnék magamnak adni időt az újraolvasásokra. 

Van amúgy egy -egyelőre- titkos projektem, amit már féléve tervezgetek magamban. Vannak már jegyzeteim vele kapcsolatban, de még mindig nem elég a megvalósításhoz. Úgyhogy szeretnék erre kicsit több időt áldozni, hagyni időt a gondolkodásra és a tervezgetésre, hogy ebből a projektből minél hamarabb valóság legyen. Ehhez elég nagy felkészülés kell szerintem, de az üzenetében abszolút hiszek, ahogy abban is, hogy tényleg hasznos lehet majd. De erről majd a maga idejében! Nagyon izgatott vagyok miatta, és tényleg nagyon remélem, hogyha mást nem is, de ezt majd sikerül összehozni.
Továbbá ünnepélyesen megfogadom, hogy igyekszem ezentúl a megvett könyveimet három hónapon belül elolvasni. Bár mindenki nagyon kedvesen megnyugtatott 2017. utolsó beszerzős posztjánál, hogy nem sok könyvet vettem abban az évben, de azért mégis csak jó lenne, ha a megvett könyveim egy év múlva nem pályáznának a várólista csökkentős játék lehetséges résztvevői posztjára. Ugyanis a Book Journalem szerint a beszerzett 36 könyvből csupán kilencet olvastam el végül. Ez pedig rém kevés.... Szóval: én igyekszem ebben az új évben tartani magam ahhoz, hogy a megvett könyveket három hónapon belül elolvasom. Kíváncsi vagyok, hogy ez meddig fog kitartani egyébként. 
Lehet, mondom: csak lehet! Hogy ebben az évben indítok egy könyvtározós rovatot is, ahová feljegyzem a könyvtárunkban tett barangolásaimat. Ehhez most eléggé kedvem van, aztán majd látom, hogy mi lesz ezzel mondjuk két hét múlva.

én és a megcsúszott vcs-s torony

És szerintem nagyjából ennyi is, ami részemről célkitűzés vagy elhatározás erre az évre vonatkozóan. Mindenkinek hajrá a tervekkel vagy ha azok nincsenek, hát akkor éljen a spontaneitás!

13 megjegyzés:

theodora írta...

Tetszenek a terveid ;) Ezt a három hónapos határidőt lehet, hogy átveszem tőled, mert bár igyekszem én is hamar elolvasni a friss könyveket, azért van olyan még mindig ami hónapról-hónapra elmarad.
Kíváncsi vagyok a titkos projektre, na meg a könyvtározós rovatra!

Heloise írta...

Igazából, Amadea egyik posztja ihletett meg ezzel kapcsolatban :) - én eddig erre nem nagyon törekedtem, vagyis inkább úgy mondom: nem figyeltem. De most azért utánajártam, és szomorú volt az arányom :D Hajrá, neked tutira menni fog :) De persze én is igyekszem majd :)
Aww, köszönöm! Mindkettő miatt nagyon izgatott vagyok meg lelkes :) A könyvtárazós tutira a héten, jövő héten jönni fog - a másik meg nagyon remélem, tavasz végére, nyár elejére összeáll. :)

Andrea írta...

Szerintem az 50 könyv reális célkitűzés :). A tervedre én is kíváncsi vagyok, és amikor olvastam, mennyire készülsz rá, eszembe jutott doktor Sárkány mit mondott, amikor ugyanezt érezte :D.
Rájöttem, hogy nekem is van egy tervem a blogommal kapcsolatban, de ez tényleg spontán jött még valamikor decemberben.
Még egyszer sok sikert! :)

Amadea írta...

Ha az a könyvtárszoba a háttérben, hát nagyon jól néz ki!:)
Ahogy nézem a többiek számait, én voltam a legrosszabb a 47 beszerzett könyvvel.:D

PuPilla írta...

Nagyon felcsigáztál ezzel a titkos projekttel, sejtésem sincs, mi lehet az! :)
Az 50 könyv szerintem tök jó cél, én kissé fölé lőttem, de nem félek módosítani, ha úgy alakul. :D ;)
Az Úr Sötét Anyagait a Por könyve előtt mondjuk ajánlatos is újrázni szerintem, meg persze jó is! :)

Jajj hát nevetni fogsz, de nagyon nagy összhangban nyomtuk! :D Mert az hagyján, hogy 36 zsákmányunk volt mindkettőnknek, de én is 9-et olvastam el közülük! :D :D :D Én is többet szerettem volna, de most így jött ki, nem baj. :) Ilyen három hónapon belüli, meg "amit főztél edd is meg" dolgokat én úgysem tudok betartani sose. :)

Éljen a spontaneitás!

Heloise írta...

@Andrea: Juj, akkor nagyon kíváncsi vagyok a tiédre is! :)
Igazából az én tervem nem a bloggal kapcsolatos (viszont könyvekkel igen! :) ), ez tényleg egy konkrét projekt lenne, még a más formátum is szóba jöhet. De tényleg nem akarok elkiabálni semmit, amíg legalább annyira el nem készülök, hogy elkezdhessem ténylegesen.
Köszönöm szépen a biztatást! :)

@Amadea: Bizony ám! :) Már nagyjából kész van, csak a férjemet kéne rávenni a képek felhelyezésére... :D jövőre kábé meglesz :D
Szerintem a 47 könyv beszerzett könyv is nagyon jó :) - főleg, hogy mindenképp 50 alatt szerettél volna maradni. :)

@PuPilla: igen, én is pont arra gondoltam, hogy lehet A por könyvének olvasásához már nagyon kevéssé emlékszem a trilógiára - bár valahol azt olvastam amúgy, hogy a trilógia ismerete nélkül is élvezhető az új rész, hogy direkt így írta meg Pullman - bár biztosan ha ismeri az ember, több áthallást lát meg a kötetek között vagy ilyesmi :)
Azta, PuPi! :D :D :D micsoda egyenhullámhosszat lőttünk be tavaly :D jaj, hát amúgy nyilván nekem se fog menni, max az első hónapban :D nincsenek illúzióim önmagammal kapcsolatban :D de hátha legalább emiatt majd többet olvasok el, mint kilenc :D

Andrea írta...

Ó, az enyém csak egy apróság, de hétfőn elárulom.
Természetesen nem kiabálunk el semmit, és én nagyon türelmes tudok lenni :).

Heloise írta...

Közben láttam feedben, már megírtad a posztot, holnap a reggeli kávém mellett elolvasom, kíváncsi vagyok :)
Ó köszönöm :))

PuPilla írta...

@Heloise: Ha olvasható magában, ha nem, szerintem is sokkal élvezetesebb és sokrétűbb, ha az ember újra elmerül az első trilógia világában.

Tavalyi könyves szinronicitásunk szinte hihetetlen! :D :D

Na, azért örülök, hogy látod ennek a projektnek a határait is, nem mintha elirigyelném, hogy el is olvasod mindet 3 hónapon belül, de azért ez nem mindig ilyen sima menetrend. :))) Nekem sehogy se menne, nagyon nagy nyugiban se. :D

Nikkincs írta...

Hajrá a titkos projekthez is, nagyon várom, mi lesz az!
Az 50-es szép kerek szám (remélem, majd akkor is ezt gondoljuk ha a korunk lesz ennyi :)), én egy picit inkább ez alá lőttem, de ez átlag 4-5 könyv/ hó, szóval simán mehet, ráadásul nálad ott az inspiráló munkahelyi környezet, hogy a szép könyvtárszobáról már ne is beszéljek :)

Heloise írta...

@PuPilla: Látom ám a határokat, persze :D ah, de tudod: kell egy ilyen elhatározás is, aminél tudom, hogy az esélytelenek nyugalmával indulok :D

@Nikkincs: A héten is írogattam meg olvasgattam csomót a témában, szóval eddig továbbra is úgy néz ki, hogy meg tudom valósítani pár hónap múlva :) Köszönöm a biztatást, most már tényleg muszáj lesz megcsinálnom!
Igen, szerintem is az átlag 4-5 könyv havonta simán teljesíthető anélkül, hogy az ember számolgatná az olvasásait. Nekem legalábbis így volt tavaly - meg is lepődtem, amikor teljesítettem :D

Nita írta...

Izgatottan várom a titkos projektet, remélem megvalósul! :)
Nagyon jó ez a kép rólad, és hát könyvtárszoba, minden lány álma. :))
Az 50 teljesen reális célkitűzés, én most 52-őt választottam, remélem sikerülni fog mindkettőnknek. :)

Heloise írta...

Aww, köszönöm szépen! :)
:-*
Igen, a könyvtárszoba már évek óta vágyam volt, nem volt a legfontosabb szempont, de ez is benne volt valahol, mikor néztük a házakat, hogy legyen benne hely egy ilyennek. Szerencsére, sikerült :)
Hajráhajrá mindkettőnknek! :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS