Pages

Amit idén ősszel mindenképp...

2018. szeptember 18., kedd


Hangozzék bármennyire is klisésen, de - mint minden évben, így idén is - be kell vallanom, hogy az ősz a lehető legkedvesebb évszakom. Ilyenkor újra felélénkülök, jönnek a tervek és a megvalósítások, sokkal produktívabb vagyok minden téren és sokkal, de sokkal vidámabb is. Az ősz az én forró teás, kötött pulcsis, almás fahéjas illatú nyaram, amit legszívesebben egy befőttes üvegbe zárnék, hogy a lemerült időszakaimban is tudjak töltekezni belőle. De amíg ezt nem tudom megvalósítani, addig próbálom minden évben kihozni az őszömből a maximumot.
Ahogy egyre másra olvasgatom másoknál az őszi terveket, én is kedvet kaptam ahhoz, hogy bejegyzésbe foglaljam azokat a must have dolgokat, amiket idén ősszel mindenképp meg szeretnék csinálni. Ezekből a legtöbb nem annyira szociális dolog, hiszen az ősz amellett hogy felélénkít, kis elcsendesedésre, befelé fordulásra is késztet. Ilyenkor sokkal jobban esnek például a férjemmel kettesben töltött napsütéses, erdei séták, mint a nagy társasági kávéházas traccspartik. Talán ezért is van az, hogy ősszel újra nekilódul az olvasási kedvem is, sokkal inkább igénylem ezeket az énidőket. Plusz a klasszikusok vagy a komolyabb könyvek is ilyenkor törnek utat maguknak nálam - talán, jól áll nekik a kötött takaró vagy nem tudom. 

De mielőtt még nagyon elkalandoznék, térjünk rá a listáimra, vagyis azokra a dolgokra, amiket idén ősszel mindenképp meg szeretnék csinálni.

Őszi nemkönyves terveim:


  • megtanulni kenyeret sütni. Régóta dédelgetett álmom ez, főleg mióta igazán normális és finom kenyeret szinte sehol se lehet kapni. Már kiírogattam Limarától pár receptet, már csak egy pár fokos lehűlésre várok, és akkor nekiesek a projektnek. 
  • nagyokat sétálni valamelyik közeli arborétumban. Ez minden ősszel kötelező programelem, így idén se maradhat ki. 
  • Pitéket sütni. Almás-fahéjas, sütőtökös, szilvás vagy bármi más. Régi vagy új íz, igazából mindegy, de pite nélkül nincs ősz nálunk.
  • őszi dekor készítése itthonra
  • sétálni egy ködös reggelen
  • őszi termések gyűjtése a séták alkalmával
  • kipróbálni egy új helyen a forró csokit
  • kötni egy sálat
  • természetfotókat készíteni 

Őszi könyves terveim


Úgy döntöttem, nem viszem én se túlzásba a könyves őszi bakancslistát. Inkább kevesebbet válogatok össze, viszont tényleg olyanokat, amiket mindenképp most ősszel szeretnék olvasni. Bár a képzeletbeli listámon ezeken kívül még vagy öt cím rajta van, de legyünk reálisak: ennyire előretervezni még ősszel se tudom magam. 

Emily Brontë: Üvöltő szelek - régóta halogatott újraolvasás, viszont amikor megláttam Nikkincs listájában, mostmáraztántényleg én is kedvet kaptam hozzá újra. És hát mi lehetne őszibb helyszín Szelesdombnál? Még szeretnék Charlotte-tól is olvasni valamit. Mondjuk valami olyan művével megismerkedni, amit még nem olvastam (hello, Shirley és Villette! ) vagy visszatérni a jól bevált történetéhez, a Jane Eyre-hez. Ez majd még kiderül.

Elena Ferrante: Az új név története - A Nápolyi sorozat első részét tavaly szeptemberben olvastam, amikor éppen csak beköszöntött a reggeli orcacsípős idő, de délután még kellemesen, ráérősen sütött a nap. A folytatását is valami ilyen időben tervezem olvasni, szóval hamarosan sorra kerül. Kíváncsi vagyok, mi történt azóta a lányokkal.

Muriel Barbery: A sündisznó eleganciája - idei várólista csökkentős könyv, plusz már hetek óta szemezek vele, de az általam elképzelt lelassulás még csak most kezdett magamban utat törni, szóval eljön lassan most már tényleg a mi időnk. Kábé hat éve várok erre, remélem, megérte.

Sarah Perry: Az essexi kígyó - amit már szinte mindenki olvasott ebben az univerzumban, csak én nem. Most már aztán tényleg kíváncsi vagyok, hogy én melyik csoportba fogok tartozni: akik unják a sztorit és nagyobb durranásra számítottak vagy azok közé, akik szeretnek elmerülni ebben a viktoriánus történetekre hajazó regényben. Őszintén remélem, hogy az utóbbiban leszek. Drukkoljatok!

A többiek őszi tervei:

7 megjegyzés:

Nikkincs írta...

Jaj de hangulatos lett az egész, a bevezetőd teljesen a szívemből szólt. És igen, találjuk ki, hogyan is lehetne konzerválni ezt az őszi hangulatot, olyan nagy szükség lenne rá az év közben is néha.
Akkor az Üvöltő szeleket valóban olvashatnánk együtt :)
Ez a könyves képed iszonyat jó lett, és az a bögre...ááá... nagyon rég szeretnék egy pöttyöset én is :)
A nemkönyves pontok is igazán jó "projektek", ott is vannak átfedéseink, bár én azt a blogra nem publikáltam, csak a határidőnaplóm rejti :)

Nita írta...

Ahogy látom, sikerült majdnem egyszerre posztolni az őszi terveinket. :)
Az új név történetét én is alig várom, tényleg jó lesz tudni, miként folytatódik a lányok élete.

Nagyon jók a nemkönyves terveid is, remélem minél több mindent sikerül megvalósítani és szép őszöd lesz! :)

Heloise írta...

@Nikkincs: szerintem tutira minimum Nobel díjat kapnánk ezért a találmányunkért, ha sikerülne konzerválni :) alig várom, hogy tényleg úgy igazán beköszöntsön végre ez a gyönyörű évszak. A szeptember első hete olykor olyan volt itt, és csudajó volt ködös reggelen sétálni :)
Köszönöm :)) nekem is a pöttyös bögrék a gyengéim - ez a kedvenc őszi bögrém :) bádogbögrében is szeretnék majd egy ilyen piros alapon fehér pöttyöset keríteni valahonnan, de eddig még nem sikerült találnom :( pedig az lenne az igazi :)

@Nita: igen, nagyon egy rugóra járt az agyunk :))
Köszönöm szépen! Neked is csodás őszt kívánok :)

PuPilla írta...

Lányok, ki tudja, talán egy kicsit jobban a virtuális valóságra építkező jövőben simán élhettek majd állandó őszben. ;)
Heloise, jó kis listát fabrikáltál, mind könyves, mind nem könyves tekintetben. :)) Én sosem tudom megállni, hogy rövid listát gyártsak, mindig kissé túltervezem magam, pedig egyik évszak se végtelen, de sebaj... Nem kötelező. ;) Az Üvöltő szelek és Az essexi kígyó is szuper lesz erre az időszakra! :) Szerintem egyértelműen tetszeni fog neked a kígyó szerteágazósága, szereplői, témát, és persze a láp hangulata. :) A sünivel én nem vagyok jóban sajnos... Ferrantét pedig még nem olvastam, de szerintem összességében nagyon jó választás mind.

Hajrá a projektekkel, és legyen szép az őszöd! :) :*

Heloise írta...

@PuPilla: ... és majd jól meggazdagszunk ebből az ötletből! :D
Ó, ne tudd meg hogy eredetileg mennyi cím volt a bejegyzésemben, de most kivételen tökre racionálisnak érzem magam :D Persze, aztán majd novemberben jól kiderül, hogy kábé egy könyvet olvastam el az őszi listámról :D :D Nagyon remélem, hogy a Perry regénnyel jó viszonyban leszek - nagy bizodalmam van felé egyébként :)
Köszönöm szépen! Neked is csodás őszt kívánok :*

PuPilla írta...

Úgy legyen! :D
Ó, vallomás? Gondolom legalább 12 neked is. ;) Igen, aztán a végére néha máshogy alakul a dolog, és azzal is elégedettek vagyunk, ha csak egy párat elolvastunk a listáról. :)
Várom a Perry-olvasást. :)

Heloise írta...

@PuPilla: igen, úgy kábé akörül volt/van a teljes listám :D Mondjuk valóban, a listázásban úgysem a teljesítés, hanem a listázás maga a lényeg egyébként :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS