Pages

#november

2018. december 2., vasárnap


Beszerzéseim száma: 0
Elolvasott könyvek száma: 5
Amiből várólista csökkentős: 1

Elmondható, hogy vásárlások terén megint csak nem voltam valami izgalmas. Nem mintha nem lett volna mit beszerezni, de ismét csak előrébb tolakodtak olyan dolgok, amikre jobban kellett most a pénz, úgyhogy úgy voltam vele, hogy a régóta várt könyvek mégis csak tudnak várni rám egy picit még. Pedig tök jó lett volna már magaménak tudni A Tükörjáró sorozat legújabb részét vagy Ferrante Nápolyi regények sorozatának harmadik részét vagy mondjuk a Nevermoort, amiről eddig azt hittem, hogy nem annyira érdekel, mert szerintem ez a Harry Potteres hasonlítgatás elég béna marketing fogás (engem az ilyesmi kifejezetten taszítani szokott), de ahogy olvasgattam mások véleményét, plusz beleolvastam a könyvesboltban az első fejezetbe, egészen jónak tűnt mégiscsak. A Bookdepositoryn levő kívánságlistámról meg inkább nem is ejtek szót. 
És ilyenkor gondolná az ember, hogy semmi gond, hiszen itthon is elég olvasatlan könyv vár arra, hogy megismerkedjek vele. Ami persze, teljesen így is van, de nyilván ilyenkor exponenciálisan megnövekszik az esély arra, hogy az ember valami olyasmire vágyakozik, ami nincs a birtokában. Még szerencse, hogy ilyen esetekre - meg egyébként is - ott a könyvtár, úgyhogy most fokozottan vettem igénybe a szolgáltatásait. 
Mégha ez az olvasásaimon meg se látszik. 

A novemberi szuper olvasmányaim között kell említenem Y. S. Lee The Agency sorozatának első részét, a The Spy in the House-t, amiről nem sokára írni fogok. Elöljáróban el kell mondjam, hogy zseniálisan fantasztikus sorozat, amiben kábé minden benne van, amit szeretek: viktoriánus milliő - nyomozás - kémkedés - nők korabeli helyzetéről való eszmefuttatások - jófej főhős - Mr. Darcy szerű pasi. Plusz nincs szerelmi szál (még). 
Elolvastam még egy könyvet Emma Watson könyvklubjához, az OurSharedShelfhez is. Ez pedig Naomi Wolf kötete, A szépség kultusza. Néha elég dühös, keményvonalas feminista könyv, de azért vannak benne elgondolkodtató részek. Erről is majd érkezik egy részletesebb poszt. Mary McCarthy A csoport című regényével már legalább egy hónapja szenvedek, nem tudom, mi legyen kettőnkkel. Jó, ez amúgy túlzás, hogy szenvedek vele, mert egyébként olvasás közben tetszik, de valahogy mégsem tudom magam rávenni vagy csak nagy nehezen, hogy folytassam az olvasását. Hiányzik a szikra a kapcsolatunkból. Mással nem nagyon tudom magyarázni.  Mást is szokott idegelni, amikor így beragad egy könyv? 

A várólista csökkentésről el kell mondjam, hogy most nem igazán úgy sikerül, ahogy terveztem. Talán, mégse volt annyira jó az a listám, mert kábé április óta nem nagyon érzek ingerenciát egyikre sem. Néha tényleg meg kell erőltessem magamat, hogy onnan válasszak magamnak olvasmányt, és nem is úgy sül el az élmény sem. Öt könyvet olvastam el csupán az idei Tizenkettek közül, és nem nagyon látok esélyt arra, hogy ez a maradék egy hónapban drasztikusan változna. Az Agatha Christie krimi tutira sorra kerül még, mert szeretek valamiért karácsony környékén Poirot-val nyomozgatni, de a többi... hát nem tudom. Még Muriel Barbery regényének van esélye a sorra kerülésre, de lehet, hogy ő átcsúszik januárra. Ez a sikertelenség kicsit most elszomorított, jövőre megpróbálok jobban átgondolt listával készülni. 

Közben tegnap óta próbálok magamban búcsút venni ettől az idei gyönyörű ősztől, amit elképesztő módon imádtam. A karácsonyra hangolódás jegyében ma behoztuk a házba a karácsonyi dekorációt (én mindig Advent első vasárnapján kezdem meg a díszítést, aztán a következő vasárnapokon egyre többet és többet díszítek a házon), illetve délután megsütöm az idei első karácsonyi sütimet is és gyertyagyújtás után keresünk valami nyálas, szirupos karácsonyi filmet. Ha ettől nem kerülök karácsonyi hangulatba, akkor semmitől. 

Szóval, viszlát ősz és helló december! Legyél legalább annyira csodálatos, mint az előző hónapok, és akkor 2018.-at hivatalosan is szuper évnek nyilvánítom.

A többiek őszi búcsúzása:
Nikkincs


4 megjegyzés:

PuPilla írta...

Hú, ahogy elolvastam, hirtelen annyi mindenre akartam reagálni, hogy a fele ki is ment a fejemből, és újra átolvastam a posztod. :D
Szóval először is: engem is nagyon idegesítenek a marketingszövegszerű Harry Potterhez hasonlítgatások, de én is tényleg elég jókat hallottam erről a Nevermoorról, szóval most már érdekel. :)
Egy csomószor én is úgy vagyok vele, hogy igazából várhat még ennek vagy annak a beszerzése, nálam amúgy is jó sokat ülnek a polcon, mire végre a kezembe kerülnek, ahh, sosem fog kezelhető méretűre csökkenni a várólistám. :O :( :D Apropó, várólista, szerintem akkor engedd el. :) Nem tragédia ez, meg csak egy játék. A lista lehet átgondolt, de akkor is sok minden zajlik egy év alatt, és lehet, hogy épp semmihez nem lesz kedv azok közül, amik előző év decemberének végén igenis jó ötletnek tűntek. Nekem novemberben kettő vcs-t sikerült kipipálni, amitől fellelkesültem, és lehet, hogy mégis sikerülhet - nekem még 4 könyv kell, és vannak azért rövidebbek, meg hát lesz még szabi. :)

Ó, nyugi, az, hogy "igénybe vetted a könyvtár szolgáltatásait" még egyáltalán nem jelenti, hogy olvastad is amiket kihoztál, ez nagyon is rendszeresen előforduló dolog szerintem. :D

A The Agencyről még Lobo és/vagy Bridge áradoztak évekkel ezelőtt, én is el akartam már többször olvasni, de valami mindig eléje furakszik. Köszi, hogy eszembe juttattad, és várom a posztod róla! :)
Én a jövő héten díszítgetek, de koszorúm már persze van. :) Kellemes készülődést az adventi időszakra! :)

Heloise írta...

Igen, most én is így voltam vele, hogy végül is, csak egyedül talán Dabos regénye lenne az, amit most-rögtön-azonnal olvasnék, de talán még az se. Lehet, jobban fog esni a karácsonyfa alatt :)
Eh, na igen: a várólista :D ördögi kör ez nálam is, mert hát na... most itt lett volna az alkalom, hogy akkor sajátokat olvassak csak, és erre mi van, naná, hogy megyek könyvtárba :D :D
Igen, már kezdem magamban elengedni a dolgot, csak hát na... olyan rossz ezzel szembesülni, hogy elhatározok valamit, aztán tuti nem úgy csinálom :D (mármint ezt tudom magamról, hogy ilyen vagyok, de ilyenkor ezt még élesebben látom :D ) Igazad van, mert végül is átgondolt lista volt az enyém is, de tényleg olyan sok minden jött közbe meg az érdeklődésem is kicsit más irányt vett a decemberi óta. Juhúú, nagyon szuper vagy :) Drukkolok, hogy meglegyen a vcs! :)

:D :D haha, hát igen... :D a könyvtári zsákmányok valóban olyanok, hogy kábé 10-20% sikerül elolvasnom valóban :D Pedig mindegyik remek ötletnek tűnik, amikor a polcok között keresgélek következő olvasmányt magamnak. Aztán már mire hazaérkezem, akkor elszáll néhány könyv esetében a varázs. Fura dolog ez :D

Igen, mindketten nagyon szeretik - ez a könyv ráadásul személyesen Bridge-től van kölcsönben nálam :) Tényleg nagyon szuper könyv, csak ajánlani tudom ám.

A díszítgetést szeretem a legjobban. Sőt, az utóbbi években már úgy csinálom, hogy második vasárnap a műfenyőt is előszedjük, a harmadik vasárnap meg feldíszítem - mert úúúúgy imádom a karácsonyfát, de karácsony után már olyan szomorú dolog ránézni :( :D
Jó díszítgetést és kellemes készülődést neked is! :))

theodora írta...

A csoportnál értem, hogy miért megy lassan - nekem is egy fura olvasmányom volt, és szerintem azért haladtam vele jól, mert egy utazásra vittem magammal és a legjobb opció ez volt az idő eltöltésére a vonaton meg esténként :D

A vcs sokszor nehéz téma, én ezért is mondtam le róla sok év után, mert egyszer sem sikerült teljesítenem :D Volt olyan könyv, amit el is adtam vagy ajándékoztam, mert annyira nem akartam nekiállni.

Könyvtári könyvekkel én is úgy vagyok, hogy halmozom őket, mert jaj de jó lenne végre elolvasni ezt, meg ezt, meg ezt, aztán a vége az, hogy időnként átnézem és hozom vissza őket :D

Szép decembert! :))

Heloise írta...

Igen, emlékszem, hogy neked is olyan fura könyv volt :D meg hogy jobb minél több oldalt egyszerre olvasni, nem kis darabokban. :) lehet nekem is egy kis kényszer kéne hozzá - hogy addig nem kezdek bele másba vagy valami. Vagy egy itthon levős napon, tényleg nekiesek és elolvasom. Mert amúgy nem szeretném félbehagyni, mert szerintem is jó könyv, csak... nem tudom, mi van velem :D

Komolyan, egyszer se sikerült? :O Wow, ezen nagyon meglepődtem, mert te mindig olyan jól teljesíted szerintem a saját listáidat. Nekem tavaly sikerült, és ezen nagyon fellelkesedtem, meg igazából most is lelkes lennék, csak nem ezekkel a könyvekkel :D meg lehet az is hozzátartozik, hogy most az idei listámban kevés lett a fenomenális élmény. Tavaly rengeteg kedvenc került ki a vcs listámból.

Szegény könyvtári könyvek :D :D úgy tűnik, akkor mindenütt ez a sorsuk :D :D

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS