Pages

#december

2019. december 31., kedd


Az első kisgyerekes karácsonyunk elképesztően boldog volt, csodálatos és olyan gyorsan elszállt, mint egy szempillantás. Azt hiszem, a jövőben egy újfajta ütemtervet kell kialakítanom az év lezárásához, ugyanis a korábbiakban megszokott szilveszteri szöszmötölés már nem lesz igazán működőképes, hiszen csak az este az, amit erre fordíthatok. Az pedig édeskevés arra, hogy egy év blogbejegyzéseit belinkelgessem a megfelelő helyekre, megcsináljam a szuper Excel táblázatomat és mindeközben megírjam az év végi összegzést is és a jövő évi terveket is. Igen, tudom hogy kell bulizni szilveszterkor :D Persze, nem mintha görcsölnék ezeken a dolgokon, de azért szeretem rendezetten hátrahagyni az évet könyves szempontból is. 

Decemberre semmilyen könyves beszerzést nem terveztem magamnak, mert hát minek. Nekem most úgyis ez a karácsony, amit már olyan réges rég óta vártunk, szóval ez az igazi ajándék.  És nyugodtan képzeljetek ide még több nyálas közhelyet, mert mindegyik igaz erre a karácsonyunkra. 
Mindenesetre az örök emlékek mellett azért mégis csak érkeztek hozzám könyvek is, úgy tűnik, a könyvek elől nem bújhatok el karácsonykor. Óriási meglepetés volt, hogy a férjemtől megkaptam az illusztrált Harry Potter és a Tűz Serlegét, aki ennyi együtt töltött év után már kisujjból rázza, hogy mivel lehet levenni a lábamról. Barátnőm mellé betársultam egy netes rendelésbe a Könyvtündértől, így lett az enyém a Hónővér 25% olcsóbban. Andri Snaer Magnason könyve, a LoveStar kemény 590 forintért jött velem haza az itteni vegyesboltból. Az Időláda című middle-grade regényét olvastam tőle idén, és eléggé bejött. Gondoltam, ennyiért igazán hazahozhatom ezt a könyvét is. A hétvégén pedig a könyvesboltban megláttam Tove Jansson: Jön az üstökös című regényét, ami a Mumin könyvek első része, és annak is egy vadiúj fordítása. Gyerekkoromban nagyon szerettem azt a mesét, és így kapva kaptam az alkalmon, hogy a rajzfilm alapjául szolgáló történetekkel is megismerkedjek. És hát biztos vagyok abban is, hogy évek múlva ez szuper összebújós, közös olvasmány lehet nekünk a Fiatalúrral. 

Olvasás terén is teljesen jól haladtam egészen karácsonyig, amióta kicsit megtorpant a lendület. A kedv nem fogyott el, viszont most annyi élményt kell feldolgoznom, hogy képtelenség könyvekbe temetkezni. Így négy regényt sikerült elolvasnom ebbe a hónapban, ami azért nem is annyira rossz arány, tekintve, hogy én már kábé december 1-je óta karácsonyi lázban égtem. Olvastam két krimit egy Angela Marsons és egy Agatha Christie által írtat. Kalandoztam Nápolyban, és Párizsban is - utóbbit Katherine Rundell middle-grade regényének köszönhetően. A legjobban a Mrs. McGinty meghalt nyerte el a tetszésemet, nagyon humoros és szórakoztató történet volt ez, szerettem olvasni mézeskalács majszolás közben. Jelenleg pedig A lány, aki holdfényt ivott című ifjúsági regényt olvasom, de ezzel nem hiszem, hogy végeznék még év vége előtt. Decemberben sajnos nem sikerült újraolvasnom egy könyvet sem, pedig az illusztrált Harry Potter és az azkabani fogoly volt tervben. De belátható, hogyha egy Agatha Christie krimit öt napon keresztül olvasok, akkor nem igazán van hely a szokásos karácsonyi Harry Potter olvasásnak. 

Pár nap múlva hozom az évösszegzőmet meg a terveket is, úgyhogy addig is itt kívánok mindenkinek nagyon boldog, élményekben és könyvekben gazdag újévet! 

A többiek decembere:
Amadea
Theodora
PuPilla
Sister
Nita

6 megjegyzés:

PuPilla írta...

Hangulatos lett a kép! Napokig próbáltam lőni egy jó fotót fával a háttérben, de annyit bénáztam, meg annyit kellett volna pakolni, hogy ne lógjon bele más, hogy feladtam. :D
Az éves zárásokra, excellel szöszmötölésre: we know how to party! :D Én is ezt fogom csinálni, meg pihenek, olvasok ma, szóval no para, teljesen normális tevékenységek ezek ilyenkor a könyvmolyoknak. ;)
Szuper lehetett az első gyerkőcös karácsony, rengeteg új élmény, más aspektus. Nem csoda ha ilyenkor nem jut idő a böhöm nagy illusztrált HP-kre. :D Nagyon cuki a férjedtől, hogy meglepett a 4.-kel. Én is felírtam listára, de aztán figyelmeztettem is, hogy nem fog megérkezni már karácsonyra a bookdepóról, szóval inkább hagyja. Majd januárban megrendelem szerintem. :) Hátha kicsit lejjebb megy az ára is addig.
BÚÉK!

Sister írta...

Meseszépséges ez a kép, nagyon megadja a hangulatot! :)

Bőven el tudom képzelni, mennyire boldogságos és mesébe illően tökéletes volt az idei karácsonyotok, és csak azt tudom kívánni, hogy még sok ilyen alkalom kövesse! A zsákmányok is csudajók, illusztrált Harry Potter és Mumin! Az utóbbit én is az idén olvastam, és nagyon tetszett! Biztos vagyok benne, hogy később a Fiatalúr is örömmel lapozgatja majd. Kíváncsi leszek a Hónővérről szóló véleményedre - én is feltettem a napokban a kívánságlistámra. :)

BÚÉK és várom nagyon majd az évösszegzőt! :)

theodora írta...

Csodás karácsonyotok lehetett, örülök hogy egy kis betekintést adtál ebből is :)) Jó kis könyveket zsákmányoltál - kaptál, jó olvasást, pihenést december utolsó napjára!
Várom az évösszegződet is - ez mindig jó újévi program hogy végigolvasgatom a posztjaitokat :*

Heloise írta...

@PuPilla: köszönöm szépen ^^ nem mondom, hogy nem volt kihívás nekem is, hogy bizonyos családtagok ne rántsák magukra a könyvkupacot fotózás közben :D
Jeeee, szuper program szerintem ez mind szilveszterre! Apukám kérdezte tőlem, hogy és merre megyünk szilveszterkor bulizni - ezen csak nevetni tudtam :D szerintem egy ilyen könyvmolyos szöszmötölős szilveszternél nincs is jobb!
Igen, addigra hátha kicsit lejjebb viszik az árát - akár 5% vagy ilyesmivel is már tök jó. Még nem nagyon tudtam belelapozni nyugodt körülmények között, de elképesztően szép amit eddig láttam belőle :)
Köszönöm PuPi és neked is boldog új évet! :-*

@Sister: Köszönöm szépen neked is! :-* A Muminra nagyon kíváncsi vagyok, kevésre emlékszem már a meséből, de azt tudom, hogy nagyon szerettem. Nézegettem már pár éve angolul is a könyvsorozatot, de aztán mindig elmaradt valahogy a megrendelése. Szerintem hamarosan én is elolvasom majd :)
Boldog újévet neked is :-*

@theodora: igen, valóban feledhetetlen volt ^^ nagyon más kisgyerekkel a karácsony, és alig várom, hogy majd jobban felfogja, mi is ez meg a szokásokat - úgy még varázslatosabb lesz szerintem. :)
Az évösszegzők olvasása nekem is kedvenc elfoglaltságom ilyentájt :D

Nita írta...

Nagyon jó kis karácsonyotok lehetett, ez már az írásodból is átjön. :)
Szép könyvek is kerültek hozzád, és nem baj, hogy nem olvastál többet, van, amikor nem azon van a hangsúly. :)

Heloise írta...

Igen, most az élmények nagyon vittek magukkal. :) De persze, pont a karácsonyi szünetre harácsoltam össze a könyvtárakból egy csomócsomó szuper könyvet :D na, jövőre már rutinosabb leszek :D

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS